top of page

DRUK OFFSETOWY/CYFROWY

1. Materiały w postaci cyfrowej należy dostarczyć na najpopularniejszych nośnikach danych cyfrowych (pendrive, DVD) albo przesłać mailem lub na serwer FTP:

ftp.tampon-druk.com.pl

użytkownik: klient

hasło: tamponftp

2. Za termin dostarczenia materiałów cyfrowych uważa się czas dostarczenia kompletnych, niewymagających poprawy plików.

3. Prace powinny być zapisane w formacie PDF (drukarski – znaczniki cięcia i bigowania).

4. Przestrzeń barwna całej pracy: CMYK (lub PANTONE w przypadku druku offsetowego).

5. Rozdzielczość bitmap: 300 dpi.

6. Spady po 3-5 mm z każdej strony.

7. Istotne elementy (teksty lub ilustracje) odsunięte przynajmniej o 4 mm od linii cięcia.

8. W przypadku prac niestandardowych oraz prac niezawierających paginacji należy dołączyć makietę.

9. W przypadku sztancy, w projekcie należy nanieść wykrojnik kolorem dodatkowym, nadrukowanym.

10. Jeżeli w projekcie przewidziany jest lakier UV lub wykonanie matrycy, należy dostarczyć plik z ich projektem.
11. W przypadku prac szytych zeszytowo liczba stron musi być podzielna przez 4.

SITODRUK/FLEXODRUK/TERMOTRANSFER/TAMPODRUK

1. Prace powinny być zapisane w formacie PDF lub Ai (do wersji CS6) albo CDR (do wersji 15).

3. Grafika przygotowana czytelnie (tzw. prawa strona).

4. Wszystkie teksty zamienione na krzywe (obiekty).
5. Projekt graficzny powinien zawierać ilustracje/teksty wektorowe.

6. Materiały bitmapowe mogą zostać wykorzystane do sitodruku i termotransferu, ale należy liczyć się z mało satysfakcjonującą jakością.

7. Grafiki docelowo będące w białym kolorze należy zamienić na kolor dodatkowy (PANTONE) oraz zaznaczyć tę informację w wiadomości mailowej.

8. W przypadku materiałów (np. torebek, koszulek) przekazanych przez Klienta należy dołączyć wizualizację wskazującą na miejsce i kolory nadruku.

DRUK WIELKOFORMATOWY

1. Prace zapisane w formacie PDF (bez znaczników cięcia) lub tiff i w formacie docelowym (w przypadku dużych plików dopuszcza się stosowanie skali 1:10).

2. Przestrzeń barwna całej pracy: CMYK.

3. Projekt bez spadów.

4. Istotne elementy (teksty lub ilustracje) odsunięte przynajmniej o 3 cm od linii cięcia.

5. Rozdzielczość bitmap: ok. 150-200 dpi.

6. Zamówienie powinno zawierać opis wykończenia, np.:

A. banery – ilość oczek (odległość) do montażu;

B. billboardy – adres/nr billboardu do wyklejenia;

C. naklejki – rycowanie/cięcie na użytki.

PROJEKTY GRAFICZNE

Jeżeli nie masz gotowego projektu - zapraszamy do kontaktu.

1. Zamówienie na projekt graficzny powinno być złożone w sposób pozwalający na zapoznanie się z firmą/marką.
W tym celu należy opisać:

A. branżę, w której firma działa;

B. przeznaczenie projektu np. usprawnienie komunikacji firma-klient; odświeżenie wizerunku; wprowadzenie na rynek;

C. zakres projektu, np. identyfikacja wizualna, kampania reklamowa;

D. odbiorców, np. grupa wiekowa, obszar;

E. czy jest narzucona grafika (np. logo, zdjęcie) lub czcionka;

F. jaki ma być motyw przewodni np. abstrakcja, natura, postacie;

G. czy istnieją inspiracje lub przykłady do wykonania projektu.

2. W celu sprawnej komunikacji prosimy o dołączenie informacji:
A. imię i nazwisko;

B. telefon kontaktowy;

C. adres mailowy;

D. spodziewany termin realizacji.

Drukarnia każdorazowo weryfikuje poprawność przekazanych przez Klienta materiałów, jednak nie gwarantuje,
że wszystkie błędy i niezgodności w stosunku do specyfikacji zostaną zauważone.

 

Dodatkowe operacje mające na celu dostosowanie plików do zgodności ze specyfikacją i wszystkie zmiany wykonane przez Drukarnię na życzenie Klienta traktowane są jako dodatkowa usługa za opłatą.

 

Jeśli nadal masz wątpliwości, skontaktuj się z nami. Odpowiemy na każde pytanie.

bottom of page